W dniach 21-22 kwietnia 2015 w Warszawie w Hotelu Raddison Blu Sobieski odbyła się VII edycja Kongresu Sprzedaż organizowanego przez Nowoczesną Firmę. Kongres Sprzedaż jest cyklicznym spotkaniem decydentów sprzedaży, będącym polem wymiany doświadczeń i praktycznych rozwiązań, które warto wdrożyć w każdej firmie, w związku z tym nie mogło tam zabraknąć przedstawicieli HILLWAY Training & Consulting.
,,Jednym z głównych obszarów działalności HILLWAY jest doradztwo w obszarze zarządzania sprzedażą i szkolenia mające na celu wzrost konwersji sprzedaży. Na co dzień pracujemy z bankami, ubezpieczycielami, firmami z branży medialnej, farmaceutycznej, BPO, nieruchomości, czy z firmami usługowymi i produkcyjnymi, gdzie uczymy zespoły sprzedaży – zarówno bezpośredniej, jak i telefonicznej – technik sprzedaży, negocjacji. Staramy się sami rozwijać i poznawać case study firm poprzez udział w tego typu wydarzeniach, by dostarczać naszym Klientom i Trenerom konkretnych wartości odwołując się do konkretnych przykładów. Jesteśmy praktykami, nie tylko śledzimy badania i raporty dotyczące trendów w zachowaniach konsumentów i decydentów B2B, ale przede wszystkim staramy się rozmawiać z praktykami sprzedaży. Naszym celem jest poznanie dotychczasowych największych barier i przeszkód w rozwoju sprzedaży oraz rozmawianie o usprawnieniach, postępie technologii i trendach, które dziś jak nigdy wcześniej szybko zmieniają rzeczywistość” – mówi Marzena Sawicka, Dyrektor Zarządzająca HILLWAY.
VII edycji kongresu przyświecało hasło: ?Strategia, rozwój, zespół”. W trakcie konferencji dedykowanej managerom sprzedaży próbowano odpowiedzieć na pytania m.in. jakie strategie wyznaczały zwycięzców w obszarze sprzedaży w roku 2014 i które z nich ukierunkują sprzedaż w roku kolejnym? Czy rozwój technologiczny w firmie zawsze idzie w parze z podniesieniem efektywności sprzedaży i w jaki sposób można połączyć te dwie wartości, czy też – jak skutecznie zarządzać zespołem sprzedażowym, by wyłonić liderów i stworzyć silną drużynę?
Wśród prelegentów Kongresu znalazły się osobistości świata sprzedaży:
- Robert Lauterborn (twórca marketingowej formuły 4C, Profesor Reklamy w University of North Carolina School of Journalism and Mass Comunication),
- Adam Parfiniewicz Członek zarządu BNP Paribas Bank Polska
- Grzegorz Wachowicz Country Head, Sony Poland
- Piotr Lisiecki Drektor Zarządzający, Bank Ochrony Środowiska
- Renata Filipek-Baryłowska Dyrektor Departamentu Sprzedaży, T-Mobile
- Andrzej Komor Dyrektor Marketingu i Sprzedaży PCP, UCB Pharma
- Grzegorz Jóźwik Traditional Trade Director, PepsiCo
- Rafał Badowski dyrektor sprzedaży, Mazda Motor Poland
- Kornel Dulęba Dyrektor agencji marketingu internetowego Semahead, Grupa Interia.pl
- Joanna Wcisło Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta, Netia SA
W programie Kongresu dyskutowano między innymi na następujące tematy:
- Dlaczego to sprzedaż jest wsparciem dla marketingu, a nie odwrotnie ? i z jakiego powodu większość firm źle do tego podchodzi?
- Jakie są etyczne wyzwania efektywnej sprzedaży?
- Jak skutecznie wdrożyć standardy sprzedaży i osiągać wyniki?
- Jakie są zwycięskie strategie sprzedaży?
- Jakie mamy niekonwencjonalne metody rozwoju potencjału zespołu sprzedażowego?
- Jaką strategie sprzedaży przyjąć na rynku, na którym trwa wojna cenowa?
Oprócz poznania nowych trendów i praktyk w zakresie skutecznej strategii sprzedaży uczestnicy mieli okazję wymienić się wiedzą i zawodowymi doświadczeniami. Formuła Kongresu służy integracji, wzajemnemu inspirowaniu się i motywowaniu do działania.