Rafał Brożyna – Trener HILLWAY- został po raz drugi Przewodniczącym Jury Konkursu Telemarketer Roku. W poprzednich edycjach konkursu w Jury zasiadały również dwie znakomite Trenerki HILLWAY – Barbara Grzegórzółka-Szostak oraz Kamila Krawczyk-Strawińska. Jest to już IV edycja konkursu organizowanego przez Grupę Call Center przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu Bezpośredniego.
Rafał Brożyna to ekspert w zakresie szkoleń call center. Wieloletni praktyk branży call center i sprzedaży. Swoje doświadczenie zdobywał na stanowiskach Key Account Manager i Marketing Manager w firmie WiedzaNet oraz w największych w Polsce outsourcingowych call center jako Kierownik Działu Szkoleń i Rekrutacji w Arteria S.A., Kierownik Działu Szkoleń i jakości w Call Center Poland S.A. i Contact Point sp. z o.o., gdzie zajmował się m.in. tworzeniem i zarządzaniem działami szkoleń i jakości, prowadzeniem coachingów, szkoleń i monitoringów pracowników wielu projektów dla Klientów z różnych branż. Przewodniczącym Jury został po raz drugi.
Celem konkursu Telemarketer Roku jest m.in. promocja zawodu konsultanta telefonicznego i zwiększenie prestiżu pracy konsultantów telefonicznych.
W tym roku startujący telemarketerzy rywalizują w sześciu kategoriach.
Kategorie konkursu:
- Sprzedaż inbound ? rozmowy przychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi
- Sprzedaż outbound ? rozmowy wychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi
- Obsługa klienta ? rozmowy wychodząc oraz przychodzące polegające na udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi
- Help desk ? rozmowy przychodzące dedykowanych linii pomocy technicznej zakończone rozwiązaniem problemu
- Windykacja ? rozmowy wychodzące, prowadzone według podstawowych zasad akcji windykacyjnych, zakończone uzyskaniem deklaracji klienta o spłacie należności
- Inne ? rozmowy nie mieszczące się w pozostałych kategoriach
W poprzedniej edycji konkursu Telemarketer Roku organizatorzy otrzymali 122 kandydatur w 5 kategoriach. W tym roku w 6 kategoriach (dołączono kategorię ?Inne? ? rozmowy nie mieszczące się w pozostałych kategoriach) otrzymano łącznie 114 zgłoszeń. Najwięcej w kategorii ?telesprzedaż?. Jak co roku konkurs cieszy się największą popularnością w branży bankowej oraz wśród usługowych call centers.
Jury ocenia zgłoszone rozmowy w dwóch etapach:
- w pierwszym uczestnicy są oceniani na podstawie przesłanych nagrań rozmów.Etap ten jest w pełni anonimowy. Wszystkie przesyłane nagrania są szyfrowane, dane klientów, konsultantów i nazwy firm usunięte. Jury ocenia jedynie merytorykę rozmów.
- drugi etap składa się z rozmów symulacyjnych z kandydatami wybranymi po I etapie oraz rozmów indywidualnych z nimi.
Po raz pierwszy w ramach konkursu SMB promowany jest nie tylko zawód konsultanta telefonicznego, ale również projekty prowadzone przez call center, zarówno wewnętrzne jak i usługowe. Dlatego ustanowiono nagrodę specjalną ?Złota Słuchawka 2012? za najlepszy projekt wspierający biznes przedsiębiorstwa i wykorzystujący telefon.
Podsumowanie konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom odbędzie się podczas corocznej gali Golden Arrow ? spotkania, w którym uczestniczą przedstawiciele zwycięskich firm, ludzie związani ze światem call center, marketingu, reklamy i mediów.
Więcej informacji można znaleźć na stronie organizatora konkursu – Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego http://www.smb.pl