Kultura „uczenia się” staje się dla firm jedną z najważniejszych misji i wartości. Menedżerowie firm są coraz bardziej świadomi potrzeby nieustannego rozwoju, doskonalenia oraz adaptacji w świecie, który charakteryzuje się ciągłą zmianą.
Co to strategia Learning & Development (L&D)?
Strategia Learning & Development (L&D) to podejście oparte na wspieraniu oraz zachęcaniu pracowników do rozwijania swoich kompetencji, zdobywania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności, aby osiągać cele biznesowe organizacji. W procesie L&D szkolenia stanowią podstawę rozwoju. W dzisiejszych czasach bez doskonalenia i poszerzania kompetencji (zarówno osobistych jak i swoich pracowników), przedsiębiorstwa skazane są na pozostanie w tyle w stosunku do konkurencji.
Nowy raport od LinkedIn przedstawia perspektywy rozwoju i znaczenia Learning & Development jako strategicznej funkcji organizacji.
Pracownicy oczekują możliwości uczenia się i nieustannego rozwijania kompetencji, menedżerów rozumiejących indywidualne style pracy jednostki i środowiska, oraz firmy, dla których elastyczność jest standardem zatrudnienia.
Gogi Anand Senior People Science Consultant, LinkedIn
Learning & development w liczbach
Wg raportu:
- szacuje się wzrost budżetu na L&D o 15%
- zapotrzebowanie na specjalistów od L&D wzrosło aż o 94% w 2022 roku
- 74% specjalistów uważa, że przekwalifikowanie obecnych pracowników jest znacznie tańsze niż pozyskanie nowych
- 72% specjalistów uważa, że L&D staje się znaczącą strategią przedsiębiorstw
- Główne obszary skupienia L&D to trening umiejętności menedżerskich oraz rozwój kompetencji pracowników dzięki odpowiednio dobranym szkoleniom.
Top 10 obszarów skupienia L&D
Workplace learning report 2022 wyróżnia 10 obszarów skupienia specjalistów Learning & Development.
Top 10 obszarów skupienia L&D:
- Szkolenia z przywództwa i zarządzania
- Podnoszenie kompetencji lub przekwalifikowywanie pracowników
- Cyfrowe podnoszenie kwalifikacji / cyfrowa transformacja
- Różnorodność, sprawiedliwość i integracja
- Wsparcie wydajności pracowników
- Wdrażanie narzędzi do nauki i analityki
- Zarządzanie przez zmianę
- Dobre samopoczucie pracowników
- Utrzymanie pracowników
- Wspieranie mobilności wewnętrznej i ścieżki kariery
3 kroki transformacji L&D w organizacji
1. Zrozum możliwości i wyzwania swojej organizacji
Pandemia przyspieszyła cyfrową transformację oraz uwydatniła braki w umiejętnościach pracowników szczególnie w obszarach power skills (umiejętności miękkich). Zadaniem liderów L&D jest przystosowanie organizacji do stale postępujących zmian, dzięki wnikliwej analizie potrzeb i możliwościom jakie posiada organizacja. Stawianie na efektywne przywództwo, rozwój umiejętności, utrzymanie pracowników w organizacji, dbanie o dobrostan pracowników oraz pielęgnowanie różnorodności, równości i integracji (DE&I) to zadania a zarazem wyzwania, które powinny stanowić prioryet dla liederów oraz menedżerów.
2. Holistyczne spojrzenie na procesy przez HR
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość biznesowa powoduje zmianę postrzegania procesów przez HR. Liderzy L&D powinni koncentrować się na holistycznym podejściu do wdrożenia działań wspierających strategię L&D. Oznacza to skoordynowane działania obejmujące rozwój talentów, planowanie oparte na umiejętnościach pracowników oraz wewnętrzna mobilności. Dzięki holistycznemu podejściu do procesów L&D budujemy kulturę organizacji opartą na ciągłym uczeniu się.
3. Wdróż konkretne działania
Efektywne wdrożenie strategii Learning & Development wymaga konkretnych działań:
- współpracuj na bieżąco z zespołem HR
- zarządzaj mądrze budżetem zwiększając środki na działania rozwojowe w tym na szkolenia
- aktywizuj menedżerów i ich rolę
- słuchaj swoich pracowników i ich potrzeb
- nigdy nie przestawaj się uczyć, stale podnoś swoje kompetencje
Wdróż strategię L&D dzięki szkoleniom HILLWAY
HILLWAY wspiera firmy w efektywnym wdrożeniu L&D dzięki wartościowym projektom szkoleniowym i doradczym. W naszej ofercie znajdą Państwo szeroką gamę szkoleń dopasowanych do aktualnych wyzwań rynkowych z takich obszarów jak: