Raport Hays “Rozwój zawodowy – oczekiwania pracowników i możliwości firm” – badania opinii pracodawców i pracowników na temat potrzeby podnoszenia kwalifikacji.

Firma Hays świadcząca usługi rekrutacyjne i kadrowe HR opracowała raport opinii pracodawców i pracowników na temat potrzeby podnoszenia kwalifikacji. Raport „Rozwój zawodowy – oczekiwania specjalistów i możliwości firm” został opracowany na podstawie danych uzyskanych w międzynarodowym badaniu przeprowadzonym w okresie od kwietnia do maja 2022 roku. Ankietę wypełniali specjaliści i menedżerowie z 26 krajów na całym świecie, w tym 350 osób z Polski.

  • Jak wygląda relacja między pracodawcami a pracownikami względem rozwoju kompetencji?
  • Czy specjaliści i profesjonaliści są otwarci na zdobywanie i rozwój nowych umiejętności?
  • Czy firmy mierzą się obecnie z luką kompetencji na rynku pracy?
  • Jakie działania rozwoje podejmują dziś firmy?
  • Co ogranicza firmy przed podjęciem działań rozwojowych?

Niedobór kompetencji pracowników

Z raportu “Rozwój zawodowy – oczekiwania pracowników i możliwości firm” jasno wynika, że ponad połowa firm wciąż dostrzega problem niedoboru kompetencji w swoich organizacjach. Aż 91 % pracodawców odczuwa niepokój względem aktualnego zestawu umiejętności zatrudnionych.

Co więcej tylko 49 % firm podejmuje rzeczywiste działania, by zniwelować luki kompetencyjne swoich pracowników.

Wg ekspertów Hays pierwszym krokiem do rozwiązania problemu niedoboru kompetencji i umiejętności pracowników jest weryfikacja i  analiza potrzeb rozwojowych pracowników. W HILLWAY etap wnikliwej analizy potrzeb i oczekiwań uczestników stanowi podstawę do opracowania programów szkoleniowych “sztych na miarę”.

Luka kompetencji stanowi poważny problem na rynku pracy. Aby zminimalizować jej konsekwencje, zarówno pracodawcy, jak i pracownicy muszą wykazać się otwartym podejściem – zrozumieniem, iż proces uczenia się i rozwijania umiejętności trwa przez całe życie, na każdym etapie kariery.
Alex Shteingardt
Dyrektor Zarządzający Hays Poland

Specjaliści chętnie rozwijają swoje umiejętności i kompetencje.

Raport ukazuje, że aż 98 % respondentów zadeklarowało otwartość na zdobywanie nowych umiejętności i kompetencji, a 88% z nich podejmuje indywidualne inicjatywy rozwojowe poza godzinami pracy. Jednocześnie zaledwie 36% specjalistów wyraża satysfakcję z programów rozwojowych i szkoleniowych oferowanych przez ich pracodawców.

Najbardziej efektywne metody zdobywania nowych umiejętności

Z raportu wynika, że z perspektywy pracownika najbardziej efektywne metody zdobywania nowych umiejętności to:

1. Szkolenia stacjonarne – 27 %

2. Szkolenia online odbywające się w czasie rzeczywistym – 23 %

3. Kursy online, z których można skorzystać w dowolnym czasie – 15 %

4. Własny research (fora, blogi, artykuły) – 13 %

5. Szkolenia na stanowisku pracy – 11 %

6. Wydarzenia i konferencje – 11 %

Za najbardziej efektywną metodę zdobywania nowych umiejętności pracownicy uważają szkolenia stacjonarne, podczas gdy wg respondentów taką możliwość oferuje zaledwie 58 % firm.

Oferta szkoleniowa pracodawców to:

  • Dedykowana platforma szkoleniowa – 68%
  • Kursy online zewnętrznego dostawcy – 61%
  • Szkolenia stacjonarne – 58%
  • Webinaria – 46%
  • Konferencje – 38%

Główne ograniczenie w rozwoju pracowników

Według raportu firmy, które nie dostarczają swoim pracownikom narzędzi szkoleniowych, jako powód najczęściej wskazują ograniczenia finansowe. Rocznym budżetem szkoleniowym dysponuje 57 % ankietowanych firm.

Misja HILLWAY: Satysfakcjonujący rozwój kompetencji oraz umiejętności ludzi biznesu i administracji

W HILLWAY od ponad 11 lat rozwijamy kompetencje tysięcy ludzi biznesu i administracji. Prowadzimy wysokiej jakości szkolenia biznesowe rozwijające kompetencje i kwalifikacje miękkie, twarde oraz branżowe, prowadzone przez wyselekcjonowanych ekspertów na terenie całej Polski, a także za granicą na zlecenie Klientów.

Specjalizujemy się w szkoleniach zamkniętych, “szytych na miarę” potrzeb i oczekiwań Klientów, dopasowanych do specyfiki branży, procesów i zespołów.

Gwarantujemy indywidualne podejście do Państwa potrzeb, spojrzenie biznesowe na realizowane procesy, jak również dedykowany zespół konsultantów, trenerów, którzy znają specyfikę Państwa branży. Wszystko to robimy z pasją, energią i zaangażowaniem co potwierdzają liczne, pisemne referencje.

Szukasz oferty szkoleniowej dla Twojego zespołu/działu?

Skontaktuj się z konsultantem HILLWAY!

Model kompetencyjny – jak zwiększyć efektywność zarządzania zasobami ludzkimi w rekrutacji, szkoleniach i ocenie pracowników?

Jeśli prowadzisz firmę, wiesz jak ważne jest, aby Twoi pracownicy byli dobrze wykwalifikowani i dysponowali odpowiednimi umiejętnościami i kompetencjami. W jaki sposób jednak możesz ocenić ich kompetencje i zidentyfikować obszary wymagające dalszego rozwoju? Odpowiedzią jest model kompetencyjny - narzędzie, które pozwala na precyzyjną analizę umiejętności pracowników i ich dopasowanie do wymagań stawianych przez pracodawcę. Dowiedz

Opracowanie i wdrożenie funkcjonalnego modelu kompetencyjnego – case study projektu doradczego HILLWAY

HILLWAY jako firma szkoleniowo-doradcza, pomaga Swoim Klientom w rozwijaniu ich potencjału biznesowego poprzez dostarczanie rozwiązań z zakresu HR i zarządzania talentami. W ramach jednego z projektów doradczych, poproszono nas o opracowanie i pomoc w wdrożeniu funkcjonalnego modelu kompetencyjnego w strukturach organizacji Naszego Klienta. Celem projektu było zdefiniowanie kluczowych kompetencji potrzebnych dla pracowników o różnych stanowiskach

HILLWAY zaprasza do udziału w Badaniu HR Polskiej Izby Firm Szkoleniowych – Potrzeby szkoleniowe i finansowanie działań rozwojowych w 2023

Jedną z głównych misji HILLWAY, jako aktywnego członka zrzeszenia Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, jest dbanie o wysoką jakość usług rozwojowych, a przede wszystkim świadczenie usług rozwojowych dopasowanych do budżetów i potrzeb Klientów. Mając to na uwadze, pragniemy wspierać polskich przedsiębiorców w ich codziennych wyzwaniach związanych z rozwojem kadr poprzez usługi szkoleniowe. W związku z tym,

5 kroków skutecznej windykacji należności

Windykacja to jedno z najbardziej wymagających zadań dla firm, przedsiębiorstw oraz przedsiębiorców. Proces odzyskiwania długu wymaga dużej cierpliwości, determinacji oraz umiejętności negocjacyjnych, aby osiągnąć sukces w odzyskaniu należności. Często spotykane są przypadki, w których dłużnicy nie chcą lub nie są w stanie uregulować swoich zobowiązań finansowych, co może prowadzić do poważnych konsekwencji dla wierzycieli. W

Od klientów do partnerów biznesowych – The KAM Process, czyli strategiczne podejście do zarządzania kluczowymi klientami

The KAM Process to strategiczne podejście, które stosuje wiele organizacji do zarządzania i rozwijania relacji ze swoimi najważniejszymi klientami. Kluczowi klienci zwykle generują większość przychodów organizacji lub mają potencjał do tego w przyszłości. Proces KAM to podejście oparte na współpracy, które ma na celu budowanie silnych, długotrwałych relacji z tymi klientami i współpracę w celu

Przewodnik skutecznego coachingu w call center

Coaching to niezwykle ważna dziedzina, która umożliwia rozwijanie umiejętności pracowników i zwiększenie ich efektywności. Jednak aby ten proces był skuteczny, wymaga on od coacha odpowiednich narzędzi i umiejętności. W poniższym artykule przedstawimy krok po kroku, jak prowadzić coaching w call center. Coaching - dlaczego warto? Coaching w call center to inwestycja w pracowników i rozwój

Akademia Menedżera – Rozwój kompetencji menedżerskich – case study HILLWAY

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, niezwykle ważne jest, aby menedżerowie byli w stanie dostosować się do zmieniających się potrzeb rynku i zapewnić swoim pracownikom odpowiednie wsparcie i kierunek. W celu zapewnienia skutecznego rozwoju kompetencji menedżerskich, nasz Klient z branży IT będący producentem oprogramowań, zdecydował się na wdrożenie autorskiego programu HILLWAY pt. "Akademia Menedżera". Celem programu

6 praktyk skutecznej komunikacji zespołowej nakierowaną na współpracę i osiąganie celów zespołowych

Komunikacja jest kluczowym aspektem sukcesu każdego zespołu. W związku z tym konieczne jest ustanowienie i wdrożenie w strukturach organizacji skutecznych praktyk komunikacyjnych. W tym blogu omówimy 6 praktyk skutecznej komunikacji zespołowej, które stanowią niezbędny element współpracy i osiągania celów zespołowych. 6 praktyki efektywnej komunikacji nakierowanej na współpracę i osiąganie zespołowych celów Poznaj 6 kluczowych praktyk

Model KANO – przepis na maksymalizację satysfakcji klienta w zarządzaniu kluczowymi klientami

Model KANO to teoria satysfakcji klienta, która pomaga organizacjom zrozumieć związek między potrzebami klientów, a poziomem ich satysfakcji. W kontekście zarządzania kluczowymi klientami model KANO może pomóc przedsiębiorstwom w ustaleniu priorytetów potrzeb swoich kluczowych klientów i upewnieniu się, że spełniają oni ich oczekiwania. 3 filary modelu KANO Model KANO kategoryzuje potrzeby klientów na trzy kategorie:

Profesjonalny proces offboarding’u – case study szkolenia HILLWAY

Dla naszego Klienta, będącego liderem w branży ciepłowniczej, przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy projekt szkoleniowy rozwijający wiedzę, umiejętności i postawę z zakresu profesjonalnego procesu offboarding'u. Z jakimi wyzwaniami mierzył się Klient? Jak przebiegł proces przygotowania i realizacji szkoleń dla pracowników HR? Jakie były efekty projektu szkoleniowego HILLWAY? Zachęcamy do zapoznania się z Case Study HILLWAY. Wyzwanie Klienta

Skip to content