Firma Hays świadcząca usługi rekrutacyjne i kadrowe HR opracowała raport opinii pracodawców i pracowników na temat potrzeby podnoszenia kwalifikacji. Raport „Rozwój zawodowy – oczekiwania specjalistów i możliwości firm” został opracowany na podstawie danych uzyskanych w międzynarodowym badaniu przeprowadzonym w okresie od kwietnia do maja 2022 roku. Ankietę wypełniali specjaliści i menedżerowie z 26 krajów na całym świecie, w tym 350 osób z Polski.

  • Jak wygląda relacja między pracodawcami a pracownikami względem rozwoju kompetencji?
  • Czy specjaliści i profesjonaliści są otwarci na zdobywanie i rozwój nowych umiejętności?
  • Czy firmy mierzą się obecnie z luką kompetencji na rynku pracy?
  • Jakie działania rozwoje podejmują dziś firmy?
  • Co ogranicza firmy przed podjęciem działań rozwojowych?

Niedobór kompetencji pracowników

Z raportu “Rozwój zawodowy – oczekiwania pracowników i możliwości firm” jasno wynika, że ponad połowa firm wciąż dostrzega problem niedoboru kompetencji w swoich organizacjach. Aż 91 % pracodawców odczuwa niepokój względem aktualnego zestawu umiejętności zatrudnionych.

Co więcej tylko 49 % firm podejmuje rzeczywiste działania, by zniwelować luki kompetencyjne swoich pracowników.

Wg ekspertów Hays pierwszym krokiem do rozwiązania problemu niedoboru kompetencji i umiejętności pracowników jest weryfikacja i  analiza potrzeb rozwojowych pracowników. W HILLWAY etap wnikliwej analizy potrzeb i oczekiwań uczestników stanowi podstawę do opracowania programów szkoleniowych “sztych na miarę”.

Luka kompetencji stanowi poważny problem na rynku pracy. Aby zminimalizować jej konsekwencje, zarówno pracodawcy, jak i pracownicy muszą wykazać się otwartym podejściem – zrozumieniem, iż proces uczenia się i rozwijania umiejętności trwa przez całe życie, na każdym etapie kariery.
Alex Shteingardt
Dyrektor Zarządzający Hays Poland

Specjaliści chętnie rozwijają swoje umiejętności i kompetencje.

Raport ukazuje, że aż 98 % respondentów zadeklarowało otwartość na zdobywanie nowych umiejętności i kompetencji, a 88% z nich podejmuje indywidualne inicjatywy rozwojowe poza godzinami pracy. Jednocześnie zaledwie 36% specjalistów wyraża satysfakcję z programów rozwojowych i szkoleniowych oferowanych przez ich pracodawców.

Najbardziej efektywne metody zdobywania nowych umiejętności

Z raportu wynika, że z perspektywy pracownika najbardziej efektywne metody zdobywania nowych umiejętności to:

1. Szkolenia stacjonarne – 27 %

2. Szkolenia online odbywające się w czasie rzeczywistym – 23 %

3. Kursy online, z których można skorzystać w dowolnym czasie – 15 %

4. Własny research (fora, blogi, artykuły) – 13 %

5. Szkolenia na stanowisku pracy – 11 %

6. Wydarzenia i konferencje – 11 %

Za najbardziej efektywną metodę zdobywania nowych umiejętności pracownicy uważają szkolenia stacjonarne, podczas gdy wg respondentów taką możliwość oferuje zaledwie 58 % firm.

Oferta szkoleniowa pracodawców to:

  • Dedykowana platforma szkoleniowa – 68%
  • Kursy online zewnętrznego dostawcy – 61%
  • Szkolenia stacjonarne – 58%
  • Webinaria – 46%
  • Konferencje – 38%

Główne ograniczenie w rozwoju pracowników

Według raportu firmy, które nie dostarczają swoim pracownikom narzędzi szkoleniowych, jako powód najczęściej wskazują ograniczenia finansowe. Rocznym budżetem szkoleniowym dysponuje 57 % ankietowanych firm.

Misja HILLWAY: Satysfakcjonujący rozwój kompetencji oraz umiejętności ludzi biznesu i administracji

W HILLWAY od ponad 11 lat rozwijamy kompetencje tysięcy ludzi biznesu i administracji. Prowadzimy wysokiej jakości szkolenia biznesowe rozwijające kompetencje i kwalifikacje miękkie, twarde oraz branżowe, prowadzone przez wyselekcjonowanych ekspertów na terenie całej Polski, a także za granicą na zlecenie Klientów.

Specjalizujemy się w szkoleniach zamkniętych, “szytych na miarę” potrzeb i oczekiwań Klientów, dopasowanych do specyfiki branży, procesów i zespołów.

Gwarantujemy indywidualne podejście do Państwa potrzeb, spojrzenie biznesowe na realizowane procesy, jak również dedykowany zespół konsultantów, trenerów, którzy znają specyfikę Państwa branży. Wszystko to robimy z pasją, energią i zaangażowaniem co potwierdzają liczne, pisemne referencje.

Szukasz oferty szkoleniowej dla Twojego zespołu/działu?

Skontaktuj się z konsultantem HILLWAY!

Case study: Skuteczna obsługa klienta w szybko rosnącym zespole

Case study: Skuteczna obsługa klienta w szybko rosnącym zespole Kontekst sytuacyjny i wyzwania Klienta Współpraca z Klientem z branży outsourcingu procesów księgowych, podatkowych i kadrowo-płacowych rozpoczęła się w momencie intensywnego rozwoju organizacji. Firma znacznie poszerzyła swoją działalność operacyjną w ciągu 5 lat. Rok 2024 był dla Klienta intensywny: do zespołu dołączyło ponad 20 nowych osób.

Polish Contact Center Awards 2025 HILLWAY Partnerem nagród

Polish Contact Center Awards 2025 z udziałem HILLWAY jako Partnera Nagród Pragniemy poinformować, że Przedstawiciele HILLWAY wzięli udział w gali rozdania nagród najważniejszego konkursu w Polsce branży contact center i customer service Polish Contact Center Awards 2025, która miała miejsce 12 czerwca 2025 r. w Hotelu Renaissance Warsaw Airport przy ul. Żwirki i Wigury 1H w Warszawie. To

Marzena Sawicka z nagrodą Złoty Flipchart Polskiej Izby Firm Szkoleniowych

Marzena Sawicka, Dyrektorka Zarządzająca HILLWAY Training & Consulting doceniona nagrodą Złotego Flipcharta Polskiej Izby Firm Szkoleniowych! Z dumą informujemy, że podczas jubileuszowego Walnego Zgromadzenia Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (PIFS), które odbyło się w maju 2025 roku Dyrektorka Zarządzająca i Wspólniczka HILLWAY Training & Consuling Marzena Sawicka została wyróżniona nagrodą Złotego Flipcharta! Wydarzenie to miało szczególny

Case study – Wsparcie w sprzedaży nowego produktu

Case Study: Wsparcie w sprzedaży nowego produktu Klienta z branży FMCG Sytuacja wyjściowa i potrzeby klienta Klient z sektora FMCG, planujący wprowadzenie nowego produktu na rynek, stanął przed wyzwaniem przygotowania kanału HoReCa do skutecznej realizacji nowej strategii sprzedażowej i marketingowej. Produkt był całkowitą nowością, a jego specyfika wymagała gruntownego przeszkolenia osób odpowiedzialnych za kontakt z

Analiza raportu Leadership Skills Zenger Folkman

Analiza HILLWAY Raportu Leadership Skills 2025 Zenger Folkman Najnowszy raport Zenger & Folkman Leadership Skills 2025 wskazuje, że przyszłość rozwoju Liderów będzie zależała nie tylko od zdobycia umiejętności technologicznych związanych z AI, ale przede wszystkim na rozwoju kompetencji miękkich – Power Skills, których AI nie będzie w stanie zastąpić. Pobierz bezpłatnie raport Leaderhip Skills 2025

Analiza raportu Gallupa State of the Global Workplace 2025

Analiza raportu Instytutu Gallupa State of the Global Workplace 2025 Najnowszy raport “State of the Global Workplace 2025” wydany przez Instytut Gallupa jasno pokazuje, że przyszłość produktywności, dobrostanu pracowników i retencji w organizacjach zależy od zaangażowania menedżerów. Jednakże wyniki pokazują spadek w porównaniu z poprzednim rokiem. Pobierz bezpłatnie Raport Instytutu Gallupa State of the Global

HILLWAY na łamach Gazety Finansowej o kompetencjach przyszłości i AI

HILLWAY na łamach Gazety Finansowej o kompetencjach przyszłości i AI Na łamach Gazety Finansowej ukazał się ekspercki artykuł Marzeny Sawickiej, Dyrektorki zarządzającej i współzałożycielki HILLWAY Training & Consulting, dotyczący kompetencji przyszłości i ery AI. Marzena Sawicka zwraca uwagę na kluczowe wyzwania i kompetencje, jakie zdecydują o przewadze firm na dynamicznie zmieniającym się rynku. Przeczytaj więcej

Analiza raportu Deloitte Human Capital Trends 2025

Analiza raportu Deloitte Human Capital Trends 2025 Pobierz Raport Deloitte Global Human Capital Trends 2025 Wydany przez Deloitte raport 2025 Global Human Capital Trends wskazuje, że rynek pracy w najbliższych latach będzie ulegał znacznym i szybkim przekształceniom. Liderzy, managerowie i działy HR stają dziś przed wyzwaniem nawigowania między sprzecznymi wymaganiami: dążeniem do stabilności i potrzebą

Case study: wzmocnienie przywództwa i efektywności menedżerskiej

Case study HILLWAY: Wzmocnienie przywództwa i efektywności menedżerskiej – Akademia Rozwoju Menedżerskiego Kontekst sytuacyjny i potrzeba zmiany Zmiana zarządu w firmie działającej w sektorze budownictwa mieszkaniowego zainicjowała transformację kultury organizacyjnej i podejścia do zarządzania. Nowa strategia zakładała przejście z operacyjnego stylu zarządzania na podejście oparte na celach strategicznych. Kluczowym elementem tej zmiany było zbudowanie nowoczesnego,

Podszywanie się pod firmę szkoleniową HILLWAY

Uwaga! Podszywanie się pod HILLWAY Training & Consulting i niezasadne faktury Warszawa 02.04.2025 (aktualizacja 30.04.2025) Szanowni Państwo! Od dnia tj. 02.04.2025 od godziny 8.00 otrzymywaliśmy zgłoszenia od firm MSP – losowych spółek z o.o. z całej Polski, które nie są kontrahentami HILLWAY, że otrzymują FAKTURY, w których nadawca podszywa się pod HILLWAY Training & Consulting. Ten

Skip to content WordPress Double Opt-in by Forge12