Raport Hays “Rozwój zawodowy – oczekiwania pracowników i możliwości firm” – badania opinii pracodawców i pracowników na temat potrzeby podnoszenia kwalifikacji.

Firma Hays świadcząca usługi rekrutacyjne i kadrowe HR opracowała raport opinii pracodawców i pracowników na temat potrzeby podnoszenia kwalifikacji. Raport „Rozwój zawodowy – oczekiwania specjalistów i możliwości firm” został opracowany na podstawie danych uzyskanych w międzynarodowym badaniu przeprowadzonym w okresie od kwietnia do maja 2022 roku. Ankietę wypełniali specjaliści i menedżerowie z 26 krajów na całym świecie, w tym 350 osób z Polski.

  • Jak wygląda relacja między pracodawcami a pracownikami względem rozwoju kompetencji?
  • Czy specjaliści i profesjonaliści są otwarci na zdobywanie i rozwój nowych umiejętności?
  • Czy firmy mierzą się obecnie z luką kompetencji na rynku pracy?
  • Jakie działania rozwoje podejmują dziś firmy?
  • Co ogranicza firmy przed podjęciem działań rozwojowych?

Niedobór kompetencji pracowników

Z raportu “Rozwój zawodowy – oczekiwania pracowników i możliwości firm” jasno wynika, że ponad połowa firm wciąż dostrzega problem niedoboru kompetencji w swoich organizacjach. Aż 91 % pracodawców odczuwa niepokój względem aktualnego zestawu umiejętności zatrudnionych.

Co więcej tylko 49 % firm podejmuje rzeczywiste działania, by zniwelować luki kompetencyjne swoich pracowników.

Wg ekspertów Hays pierwszym krokiem do rozwiązania problemu niedoboru kompetencji i umiejętności pracowników jest weryfikacja i  analiza potrzeb rozwojowych pracowników. W HILLWAY etap wnikliwej analizy potrzeb i oczekiwań uczestników stanowi podstawę do opracowania programów szkoleniowych “sztych na miarę”.

Luka kompetencji stanowi poważny problem na rynku pracy. Aby zminimalizować jej konsekwencje, zarówno pracodawcy, jak i pracownicy muszą wykazać się otwartym podejściem – zrozumieniem, iż proces uczenia się i rozwijania umiejętności trwa przez całe życie, na każdym etapie kariery.
Alex Shteingardt
Dyrektor Zarządzający Hays Poland

Specjaliści chętnie rozwijają swoje umiejętności i kompetencje.

Raport ukazuje, że aż 98 % respondentów zadeklarowało otwartość na zdobywanie nowych umiejętności i kompetencji, a 88% z nich podejmuje indywidualne inicjatywy rozwojowe poza godzinami pracy. Jednocześnie zaledwie 36% specjalistów wyraża satysfakcję z programów rozwojowych i szkoleniowych oferowanych przez ich pracodawców.

Najbardziej efektywne metody zdobywania nowych umiejętności

Z raportu wynika, że z perspektywy pracownika najbardziej efektywne metody zdobywania nowych umiejętności to:

1. Szkolenia stacjonarne – 27 %

2. Szkolenia online odbywające się w czasie rzeczywistym – 23 %

3. Kursy online, z których można skorzystać w dowolnym czasie – 15 %

4. Własny research (fora, blogi, artykuły) – 13 %

5. Szkolenia na stanowisku pracy – 11 %

6. Wydarzenia i konferencje – 11 %

Za najbardziej efektywną metodę zdobywania nowych umiejętności pracownicy uważają szkolenia stacjonarne, podczas gdy wg respondentów taką możliwość oferuje zaledwie 58 % firm.

Oferta szkoleniowa pracodawców to:

  • Dedykowana platforma szkoleniowa – 68%
  • Kursy online zewnętrznego dostawcy – 61%
  • Szkolenia stacjonarne – 58%
  • Webinaria – 46%
  • Konferencje – 38%

Główne ograniczenie w rozwoju pracowników

Według raportu firmy, które nie dostarczają swoim pracownikom narzędzi szkoleniowych, jako powód najczęściej wskazują ograniczenia finansowe. Rocznym budżetem szkoleniowym dysponuje 57 % ankietowanych firm.

Misja HILLWAY: Satysfakcjonujący rozwój kompetencji oraz umiejętności ludzi biznesu i administracji

W HILLWAY od ponad 11 lat rozwijamy kompetencje tysięcy ludzi biznesu i administracji. Prowadzimy wysokiej jakości szkolenia biznesowe rozwijające kompetencje i kwalifikacje miękkie, twarde oraz branżowe, prowadzone przez wyselekcjonowanych ekspertów na terenie całej Polski, a także za granicą na zlecenie Klientów.

Specjalizujemy się w szkoleniach zamkniętych, “szytych na miarę” potrzeb i oczekiwań Klientów, dopasowanych do specyfiki branży, procesów i zespołów.

Gwarantujemy indywidualne podejście do Państwa potrzeb, spojrzenie biznesowe na realizowane procesy, jak również dedykowany zespół konsultantów, trenerów, którzy znają specyfikę Państwa branży. Wszystko to robimy z pasją, energią i zaangażowaniem co potwierdzają liczne, pisemne referencje.

Szukasz oferty szkoleniowej dla Twojego zespołu/działu?

Skontaktuj się z konsultantem HILLWAY!

Szkolenia otwarte a szkolenia zamknięte. Jaka jest różnica?

Przeglądając oferty szkoleń zapewne zwróciłeś uwagę na dwie kategorie szkoleń: szkolenie otwarte i szkolenie zamknięte. Co to jest szkolenie otwarte? Co to jest szkolenie zamknięte? Jaka jest różnica między szkoleniem otwartym a szkoleniem zamkniętym? Już wyjaśniamy. Szkolenia otwarte - co to? Szkolenia otwarte są to szkolenia ogólnodostępne dla wszystkich chętnych. Podczas szkoleń otwartych przekazywane są

Referencje od DahliaMatic dla HILLWAY – szkolenie efektywność osobista i komunikacja

Z przyjemnością pragniemy podzielić się referencjami dla HILLWAY Training & Consulting otrzymanymi od DahliaMatic Sp. z o.o. - jednej z największych polskich firm konsultingowo-wdrożeniowych w zakresie rozwiązań IT. Dla Klienta z branży IT przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy dwudniowe szkolenie pt.„Efektywność osobista oraz komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna”. Korzyści szkolenia dla DahliaMatic Podczas szkolenia Trener HILLWAY wraz z

8 typów zachowań klientów – sposoby rozmowy

W pracy na stanowisku obsługi klienta napotkać możemy wiele odmiennych typów zachowań klientów. Firmy często obsługują klientów z szeroką gamą potrzeb, motywacji i osobowości. Zrozumienie tego jak pracować z różnymi typami zachowań klientów pozwala na dostosowanie odpowiednich technik obsługi klienta, które z kolei wzmocnią relacje biznesowe i zwiększą przychody firmy. W artykule wyróżniamy 8 typów najczęstszych

Jak skutecznie utrzymać klienta? Praktyczne metody i techniki utrzymania klienta

Z artykułu dowiesz się o: jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że klient może potencjalnie chcieć odejść? jakie działania formalno-prawne wdrażają duże firmy, by przeciwdziałać migracji klientów? jakie działania można stosować, by zwiększać lojalność klienta i zniechęcać klienta do myślenia o odejściu? jak przeprowadzić badanie jakości, satysfakcji, czy poznania opinii klientów i wykorzystać je do

Kto tworzy unikalną jakość obsługi klienta? – Artykuł Eksperta HILLWAY

Tempo zmian technologicznych, gospodarczych i demograficznych wymusza na przedsiębiorstwach w każdej branży bardzo szybkie zmiany. Obsługa Klienta - zadowolony klient to jeszcze nie szczęśliwy klient Przypomnijmy sobie sytuacje gdy byliśmy Klientami - w banku, sklepie, czy w jakimś innym miejscu. Przyjmijmy, że poziom obsługi był zadowalający tzn. uprzejmy, kompetentny, dostaliśmy to czego oczekiwaliśmy. Jednak z

Nowe spojrzenie na rozwój menedżerów – raport Udemy Business

Udemy Business opracowało e-book pt. "Reimagining Leadership Development for a Multi-Generational Workforce", który nakreśla nową perspektywę rozwoju menedżerów. Serdecznie zachęcamy do lektury, która rzuca nowe spojrzenie na rozwój liderów, by sprostać wymaganiom obecnych czasów i aktualnym wyzwaniom rynkowych. W pigułce: Menedżerzy potrzebują nowego zestawu umiejętności, aby dostosować się do wyzwań rynkowych i rozwijać się w

HILLWAY wyróżnione w kategorii Firma Szkoleniowa Roku 2022 wg rankingu Gazety Finansowej

Z przyjemnością pragniemy ogłosić, że po raz kolejny HILLWAY Training & Consulting zostało wyróżnione w kategorii Firma Szkoleniowa Roku 2022. Firma Szkoleniowa Roku - co to? Firma Szkoleniowa Roku to wyróżnienie, które od lat przyznawane jest przez Gazetę Finansową podmiotom działającym na rynku usług szkoleniowych. Przy ocenie firm szkoleniowych bierze się pod uwagę m.in.: umiejętność

6 rzeczy na temat windykacji, o których musisz wiedzieć.

Ocenianie pracy innych przychodzi dość łatwo. Zupełnie jak na przykład podczas meczów, kiedy to wszyscy jesteśmy specjalistami w dziedzinie piłki nożnej. Tym samym najpewniej zrobilibyśmy coś efektywniej i skuteczniej. Skład byłby o wiele lepszy a taktyka zagwarantowałby zwycięstwo. Z czego to wynika – trudno jednoznacznie stwierdzić. Niemniej warto czasem – przed wydaniem tak kategorycznych opinii

Szkolenie Przywództwo emocjonalne, czyli zarządzanie oparte na inteligencji emocjonalnej

Inteligencja emocjonalna to wg. Daniela Goleman'a zdolność do bycia świadomym swoich emocji, kontrolowania emocji i wyrażania emocji. Inteligencja emocjonalna pozwala liderom budować owocne relacje interpersonalne w sposób racjonalny i empatyczny. Praca nad inteligencją emocjonalną jest kluczowa dla menedżera, który pragnie osiągnąć sukces w przywództwie. Zdolność do emocjonalnej więzi z pracownikami jest niezbędna dla skuteczności przywództwa.

Szkolenie Efektywny offboarding z dbałością o pracownika i organizację

W dynamicznie zmieniającym się świecie, gdzie realia rynku wymuszają sprawne i szybkie dostosowywanie się do otoczenia, umiejętność akceptowania zmian, podążania za nimi i zarządzania jest kluczową umiejętnością. Wdrażanie zmian w organizacji, a co za tym idzie często proces offboardingu jest jednym z najtrudniejszym elementów zarządzania, gdyż ,,odbywa się na żywym organizmie” – na i dzięki

Skip to content