Case study HILLWAY
Rozwój Kompetencji Liderów w branży SSC
Współczesne przedsiębiorstwa, zwłaszcza te z sektora Shared Service Center (SSC), muszą stale inwestować w rozwój swoich kadr kierowniczych, aby zachować konkurencyjność i efektywność operacyjną. Firma HILLWAY podjęła się zadania przygotowania intensywnego szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji liderskich dla klienta z branży SSC, którego działalność obejmuje obszary zobowiązań, należności, księgi głównej, controllingu, reportingu oraz wsparcia sprzedaży.
Wyzwania klienta
Klientem, który zlecił przeprowadzenie cyklu szkoleń dla liderów, był rozwijający się SSC obsługujący spółki z różnych branż. Dynamiczny rozwój firmy skutkował awansami wewnętrznymi. Konieczność efektywnego zarządzania zespołem oraz utrzymania wysokiej jakości obsługi klienta stawiała przed nowo-awansowanymi liderami liczne wyzwania. W związku z tym istotne było dostarczenie praktycznych narzędzi i umiejętności, które pozwoliłyby liderom skutecznie radzić sobie z codziennymi sytuacjami w pracy zarządzania zespołem.
Rozwiązanie HILLWAY
W stałej współpracy z Klientem przygotowaliśmy intensywny cykl szkoleń poprzedzony wnikliwą analizą potrzeb uczestników.
Do projektu została dobrana Trenerka HILLWAY z wyjątkowym doświadczeniem w rozwoju top managementu dla największych firm międzynarodowych. Jej profesjonalizm oraz umiejętność dostosowania programu szkoleniowego do specyfiki branży SSC stanowiły kluczowy element sukcesu całego przedsięwzięcia. Dzięki ekspertyzie Szkoleniowca HILLWAY uczestnicy otrzymali wysokiej jakości wsparcie, które przyczyniło się do osiągnięcia zamierzonych celów szkoleniowych.
Przygotowane szkolenie miało charakter praktyczny i dostosowany do specyfiki branży SSC. Podczas dwóch dwudniowych sesji stacjonarnych (każda sesja trwała 8 godzin) uczestnicy przechodzili przez szereg ćwiczeń, przypadków i dyskusji, które miały na celu rozwój kluczowych kompetencji liderskich.
Tematy szkoleń w ramach projektu szkoleniowego “Rozwój kompetencji liderskich”:
Samoświadomość lidera, budowanie zaufania i bezpieczeństwa psychologicznego: Uczestnicy zdobywali świadomość własnych mocnych i słabych stron jako liderów oraz rozwijali umiejętność budowania zaufania i tworzenia bezpiecznego środowiska pracy dla swojego zespołu.
Efektywność managerska; cele, planowanie i delegowanie: W ramach tego tematu liderzy uczestniczyli w praktycznych ćwiczeniach dotyczących ustalania celów, planowania działań oraz skutecznego delegowania zadań w zespole.
Monitorowanie i feedback: Uczestnicy poznawali metody monitorowania postępów w pracy zespołu oraz skuteczne techniki udzielania konstruktywnego feedbacku, które wspierały rozwój pracowników i poprawę efektywności.
Motywowanie, wspieranie i stawianie wyzwań: Temat ten skupiał się na rozwijaniu umiejętności motywowania zespołu poprzez wsparcie, uznawanie osiągnięć oraz stawianie ambitnych, ale realistycznych wyzwań.
Przygotowane warsztaty miały wymiar praktyczny. Podczas szkoleń przeszliśmy przez konkretne wskazane przez Klienta trudne sytuacje z jakimi Liderzy spotykają się w codziennej pracy, przy zarządzaniu pracownikami.
Przygotowując zakres merytoryczny szkolenia uwzględniliśmy specyfikę SSC, jak również typowe trudne i problematyczne sytuacje przy zarządzaniu – tak aby po szkoleniu Liderzy potrafili z sukcesem mogli przejść przez te sytuacje.
Podczas szkolenia zostały wypracowane gotowe rozwiązania, zwroty, którymi Liderzy mogą się posługiwać przy prowadzonych rozmowach z pracownikami.
Efekty szkoleń HILLWAY dla liderów SSC
Dzięki intensywnemu cyklowi czterech szkoleń, 7 team-leaderów zdobyło nie tylko teoretyczną wiedzę, ale także praktyczne umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania zespołem. Opinie uczestników jednoznacznie wskazują na pozytywny wpływ szkoleń na ich codzienną pracę. Wiedza zdobyta podczas warsztatów pozwoliła im lepiej zrozumieć rolę lidera w organizacji, efektywnie komunikować się z zespołem, dawać konstruktywny feedback oraz motywować pracowników do osiągania celów.
Zaproponowany cykl szkoleń pozwolił uczestnikom na zdobycie najważniejszych kompetencji liderskich, niezbędnych przy efektywnym zarządzaniu pracownikami.
Szkolenia miały na celu uświadomienie pracowników o znaczeniu roli lidera w organizacji, a także poznanie własnych zasobów. Ćwiczenia praktyczne pozwoliły na doskonalenie umiejętności liderskich takich jak definiowanie celu, diagnoza poziomu zespołu, elastyczne stosowanie stylów komunikacyjnych, udzielanie informacji zwrotnej, czy delegowanie zadań.
Po ukończonym cyklu szkoleń uczestnicy wyszli z praktycznymi umiejętnościami z obszaru budowania autorytetu i świadomego, skutecznego oddziaływania na pracowników. To pozwoli liderom na efektywne budowanie zespołu oraz motywowanie i rozwijanie jego członków, a także stawianie przed nimi realnych wyzwań.
Projekt pozytywnie wpłynął również na prowadzenie w nieprzypadkowy sposób rozmów motywujących, rozwojowych i dyscyplinujących.
Wybrane opinie uczestników
Projekt szkoleniowy dla liderów w liczbach
Średnia ocena materiałów wykorzystywanych podczas szkolenia w trzech obszarach to 4,95
Średnia ocena pracy Trenera badana w ośmiu obszarach to 4,98
Średnia ocena gotowości do wdrożenia zdobytej wiedzy/umiejętności to 4,93.
100% uczestników, którzy wypełnili ankietę poszkoleniową, rekomenduje współpracę z HILLWAY Training & Consulting
Skala 1-5, liczba respondentów: 7
Podsumowanie
Projekt szkoleniowy “Rozwój Kompetencji Liderskich ” było nie tylko odpowiedzią na potrzeby klienta, ale także skutecznym narzędziem wspierającym rozwój kadr kierowniczych w dynamicznie rozwijającej się branży SSC. Dzięki praktycznemu podejściu i skupieniu na specyfice działalności SSC, uczestnicy opuścili szkolenie z pewnością siebie i konkretnymi narzędziami do efektywnego zarządzania zespołem. HILLWAY kontynuuje swoją misję wspierania firm w rozwoju pracowników, zapewniając Klientom konkurencyjną przewagę na rynku.
W HILLWAY rozwijamy kompetencje zespołów, przygotowując na wyzwania jutra.