Szkolenie Zarządzanie różnorodnością w efektywnym zarządzaniu zespołem

Różnorodność jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju oraz realizacji celów biznesowych.

Odkryj potencjał różnorodności w swoim zespole – rozwiń umiejętności zarządzania różnorodnością w skutecznym zarządzaniu zespołem.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają znaczenie i korzyści płynące z posiadania zróżnicowanego zespołu oraz dowiedzą się, jak pokonywać wyzwania związane z zarządzaniem różnorodnymi zespołami poprzez skuteczną komunikację i właściwy dobór pracowników. Zgłębią wiedzę nt. zmian prawnych i najlepszych praktyk zarządzania różnorodnością w Polsce i na świecie oraz dowiedzą się, jak budować bardziej innowacyjne, dynamiczne i konkurencyjne miejsce pracy.

Szkolenie HILLWAY Zarządzanie różnorodnością w efektywnym zarządzaniu zespołem

Weź udział w szkoleniu i nie przegap okazji, aby zrewolucjonizować swój zespół i osiągnąć lepsze wyniki biznesowe.

Szkolenie Zarządzanie różnorodnością w efektywnym zarządzaniu zespołem skierowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą doskonalić, rozwijać i wzmacniać  proces  zarządzania różnorodnym zespołem, a tym samym podnieść efektywność firmy.

Szkolenie Zarządzanie różnorodnością (ang. Diversity Management) w efektywnym zarządzaniu zespołem jest szkoleniem uzupełniającym kompetencje z zarządzania i przywództwa.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest dostrzeżenie i wykorzystanie różnic między ludźmi w organizacji oraz rozwijanie strategii, polityk i programów, które tworzą klimat dla poszanowania i wykorzystania tych różnic na rzecz rozwoju organizacji.

Program szkolenia

ZARZĄDZANIE  RÓŻNORODNOŚCIĄ W POLSCE I NA ŚWIECIE – CZYLI DLACZEGO O TYM ROZMAWIAMY I SKĄD TO SIĘ WZIĘŁO?

  • Zarządzanie różnorodnością na świecie
  • Zmiany prawne po wejściu Polski do Unii Europejskiej
  • Przeciwdziałanie dyskryminacji
  • CSR, polityka równych szans i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu

DLACZEGO NIE TRZEBA, A KONIECZNE JEST BUDOWANIE RÓŻNORODNYCH ZESPOŁÓW?

  • Zarządzanie wiedzą w organizacji
  • Wymiana i budowa know-how
  • Innowacje
  • CSR

CO TO JEST ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ I  Z CZYM SIĘ TO WIĄŻE?

MENEDŻER ZESPOŁU RÓŻNORODNEGO

  • Wyzwania dla menedżera związane z różnorodnym zespołem

 TRZY WYMIARY RÓŻNORODNOŚCI

  • Tożsamość pierwotna (rasa, wiek, płeć, (nie)pełnosprawność, orientacja seksualna itd.)
  • Tożsamość wtórna (poziom wykształcenia, miejsce zamieszkania, poglądy religijne, polityczne)
  • Tożsamość organizacyjna (staż pracy, branże, stanowisko pracy)

TRUDNOŚCI WYSTĘPUJĄCE W ZARZĄDZANIU RÓŻNORODNYMI ZESPOŁAMI

  • Trudności w komunikacji
  • Stereotypy i uprzedzenia
  • Brak przygotowania kadry zarządzającej

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z RÓŻNORODNYCH ZESPOŁÓW

  • Innowacyjne, oryginalne rozwiązania
  • Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji
  • Zwiększenie przewagi konkurencyjnej
  • Większe zdolności adaptacyjne organizacji
  • Poprawa jakości rozwiązywania problemów
  • Wzrost satysfakcji z pracy

ZNACZENIE KOMUNIKACJI W ZARZĄDZANIU RÓŻNORODNYMI ZESPOŁAMI

  • Skuteczna komunikacja pomimo różnic indywidualnych
  • Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych i zwiększanie zaufania

WYKORZYSTANIE  RÓŻNORODNOŚCI W BUDOWANIU  EFEKTYWNEGO ZESPOŁU

  • Korzyści z “młodych wilków” – zapał, kreatywność, brak rutyny
  • Korzyści z doświadczonych pracowników ? doświadczenie, wiedza, mentoring
  • Budowanie transferu kompetencji i zapału ? dobór pracowników w zespoły

CZY PŁEĆ ODGRYWA ISTOTNĄ ROLĘ W PRACY ZESPOŁU?

  • Rola płci w efektywnych zespołach
  • Szanse i zagrożenia zespołów monopłciowych
  • Szanse i zagrożenia zespołów mieszanych

CODZIENNA WALKA ZE STEREOTYPAMI

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Skip to content