Różnorodność jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju oraz realizacji celów biznesowych.
Odkryj potencjał różnorodności w swoim zespole – rozwiń umiejętności zarządzania różnorodnością w skutecznym zarządzaniu zespołem.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają znaczenie i korzyści płynące z posiadania zróżnicowanego zespołu oraz dowiedzą się, jak pokonywać wyzwania związane z zarządzaniem różnorodnymi zespołami poprzez skuteczną komunikację i właściwy dobór pracowników. Zgłębią wiedzę nt. zmian prawnych i najlepszych praktyk zarządzania różnorodnością w Polsce i na świecie oraz dowiedzą się, jak budować bardziej innowacyjne, dynamiczne i konkurencyjne miejsce pracy.

Weź udział w szkoleniu i nie przegap okazji, aby zrewolucjonizować swój zespół i osiągnąć lepsze wyniki biznesowe.
Szkolenie Zarządzanie różnorodnością w efektywnym zarządzaniu zespołem skierowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą doskonalić, rozwijać i wzmacniać proces zarządzania różnorodnym zespołem, a tym samym podnieść efektywność firmy.
Szkolenie Zarządzanie różnorodnością (ang. Diversity Management) w efektywnym zarządzaniu zespołem jest szkoleniem uzupełniającym kompetencje z zarządzania i przywództwa.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest dostrzeżenie i wykorzystanie różnic między ludźmi w organizacji oraz rozwijanie strategii, polityk i programów, które tworzą klimat dla poszanowania i wykorzystania tych różnic na rzecz rozwoju organizacji.
Program szkolenia
ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ W POLSCE I NA ŚWIECIE – CZYLI DLACZEGO O TYM ROZMAWIAMY I SKĄD TO SIĘ WZIĘŁO?
- Zarządzanie różnorodnością na świecie
- Zmiany prawne po wejściu Polski do Unii Europejskiej
- Przeciwdziałanie dyskryminacji
- CSR, polityka równych szans i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu
DLACZEGO NIE TRZEBA, A KONIECZNE JEST BUDOWANIE RÓŻNORODNYCH ZESPOŁÓW?
- Zarządzanie wiedzą w organizacji
- Wymiana i budowa know-how
- Innowacje
- CSR
CO TO JEST ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ I Z CZYM SIĘ TO WIĄŻE?
MENEDŻER ZESPOŁU RÓŻNORODNEGO
- Wyzwania dla menedżera związane z różnorodnym zespołem
TRZY WYMIARY RÓŻNORODNOŚCI
- Tożsamość pierwotna (rasa, wiek, płeć, (nie)pełnosprawność, orientacja seksualna itd.)
- Tożsamość wtórna (poziom wykształcenia, miejsce zamieszkania, poglądy religijne, polityczne)
- Tożsamość organizacyjna (staż pracy, branże, stanowisko pracy)
TRUDNOŚCI WYSTĘPUJĄCE W ZARZĄDZANIU RÓŻNORODNYMI ZESPOŁAMI
- Trudności w komunikacji
- Stereotypy i uprzedzenia
- Brak przygotowania kadry zarządzającej
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z RÓŻNORODNYCH ZESPOŁÓW
- Innowacyjne, oryginalne rozwiązania
- Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji
- Zwiększenie przewagi konkurencyjnej
- Większe zdolności adaptacyjne organizacji
- Poprawa jakości rozwiązywania problemów
- Wzrost satysfakcji z pracy
ZNACZENIE KOMUNIKACJI W ZARZĄDZANIU RÓŻNORODNYMI ZESPOŁAMI
- Skuteczna komunikacja pomimo różnic indywidualnych
- Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych i zwiększanie zaufania
WYKORZYSTANIE RÓŻNORODNOŚCI W BUDOWANIU EFEKTYWNEGO ZESPOŁU
- Korzyści z “młodych wilków” – zapał, kreatywność, brak rutyny
- Korzyści z doświadczonych pracowników ? doświadczenie, wiedza, mentoring
- Budowanie transferu kompetencji i zapału ? dobór pracowników w zespoły
CZY PŁEĆ ODGRYWA ISTOTNĄ ROLĘ W PRACY ZESPOŁU?
- Rola płci w efektywnych zespołach
- Szanse i zagrożenia zespołów monopłciowych
- Szanse i zagrożenia zespołów mieszanych
CODZIENNA WALKA ZE STEREOTYPAMI
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.