Co to jest SSC i BPO? Szkolenia dla BPO i SSC

BPO i SSX - co to?

Co to jest SSC? Co to znaczy SSC?

SSC to skrót od ang. Shared Services Centers, czyli centra usług wspólnych. To outsourcing procesów, funkcji, ale w ramach jednej organizacji, grupy spółek powiązanych kapitałowo lub własnościowo.

Centrum usług wspólnych SSC to wydzielone z firmy macierzystej działy lub samodzielne podmioty gospodarcze. Często w przypadku firm międzynarodowych przeniesione poza granice kraju w celu optymalizacji kosztów i efektywnego wykorzystania zasobów.

SSC ma zastosowanie najczęściej w takich obszarach jak:

  • księgowość
  • kadry
  • IT
  • obsługa klienta
  • logistyka
  • finanse
  • HR.

SSC – centrum usług wspólnych umożliwia redukcję kosztów oraz lepszą organizację pozostałych oddziałów, a firma może skoncentrować się na swojej głównej działalności i tzw. ,,core” biznesie.

Takie centra SSC Centra Usług Wspólnych mogą posiadać:

  • duże grupy kapitałowe
  • firmy energetyczne
  • firmy produkcyjne i zakłady przemysłowe,
  • instytucje finansowe  – firmy ubezpieczeniowe, banki
  • instytucje publiczne.

Podmiot SSC działa na rzecz określonego departamentu wewnętrznych struktur danej firmy lub na rzecz całej firmy.

SSC jest częścią BPO (zawiera się w BPO, czyli outsourcingu procesów biznesowych).

Co to jest BPO?

BPO to skrót od ang. Business Process Outsourcing. Na rynku amerykańskim jest on jednak rozwijany jako Business Process Offshoring. Jest to skrót używany na określenie sektora outsourcingu procesów biznesowych.

BPO ma zastosowanie najczęściej w takich dziedzinach jak:

  • księgowość
  • IT
  • obsługa klienta
  • logistyka
  • administracja
  • finanse
  • HR
  • marketing.

Polska liderem w regionie CEE w sektorze BSS/BPO/SSC

Polska jest regionalnym liderem w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) pod względem zarówno liczby centrów usług wspólnych, jak i wolumenu zatrudnienia w branży SSC/BPO. W całym kraju prowadzi bowiem działalność ponad 1 050 centrów (co stanowi ok. 70% wszystkich centrów BSS Business Services Sector w EWŚ), zaś zatrudnienie w sektorze przekracza 240 tysięcy pracowników, co stanowi niemal 50% zatrudnienia w sektorze w tej części Europy.

BPO jest jedną z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. Według danych ABSL w całej Polsce sektor usług dla biznesu skupia około 280 tys. pracowników. W ciągu minionych dwóch lat zatrudnienie w outsourcingu wzrosło w naszym kraju o 30 proc., co świadczy o wyjątkowo dużym potencjale polskiego rynku. Prognozy wskazują, że na początku 2020 roku sektor liczył będzie już około 340 tys. pracowników.

Gdzie w Polsce jest najwięcej BPO/SSC?

Firmy z tego segmentu najchętniej lokują nowe centra BPO/SSC/IT jednak przede wszystkim w pięciu ośrodkach miejskich

  • Warszawie
  • Krakowie
  • Wrocławiu
  • Trójmieście
  • Katowicach.

_________________

Szkolenia dla BBO i SSC

HILLWAY ma duże doświadczenia w prowadzeniu dedykowanych szkoleń dla BPO/SSC i Centrum Usług Wspólnych.

Organizowane szkolenia prowadzone są najczęściej po angielsku, po niemiecku, po polsku i w mixie polsko-angielskim, polsko-niemieckim w zależności od składu zespołów i och kompetencji językowych.

Nasi konsultanci i trenerzy mają duże doświadczenia w pracy z rozwojem kompetencji biznesowych, miękkich, z obsługi klienta wewnętrznego, obsługi klienta przez telefon, e-mail, czat czy monitoringu należności o2c, OtC (order to cash).

Osoby i firmy zainteresowane zorganizowaniem dedykowanego szkolenia zapraszamy do kontaktu.

Zapraszamy do kontaktu!

Pomożemy zdiagnozować Twoje potrzeby ? wesprzemy w doborze rozwiązań

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

 

Skip to content