Współczesna rywalizacja na rynku wymaga od firm nie tylko doskonałego produktu, ale również umiejętności sprzedażowych oraz zdolności do pozyskiwania nowych klientów. W tym kontekście wiele firm zmagających się z wyzwaniem zwiększenia sprzedaży może liczyć na wsparcie ekspertów, takich jak HILLWAY, którzy oferują skuteczne szkolenia dla pracowników. W oparciu o nasze doświadczenie, przedstawiamy case study, który pokazuje, jakie korzyści dla biznesu przyniosło zainwestowanie w szkolenia pracowników związane z pozyskiwaniem nowych klientów i zwiększaniem sprzedaży, a także profesjonalną obsługą Klienta.
Wzywanie Klienta
Rozwiązanie
Doradca szkoleniowy HILLWAY w oparciu o badanie i analizę potrzeb Klienta opracował program szkolenia “Budowanie relacji z klientem w sprzedaży” dla Handlowców i Prodcut Managerów, który został dopasowany do wyzwań organizacji.
Do realizacji szkolenia został dobrany jeden z najbardziej cenionych trenerów w branży, posiadający bogate doświadczenie w zakresie obsługa klienta, sprzedaży i call center.
W ramach szkolenia uczestnicy:
- zdobyli wiedzę na temat psychologii sprzedaży i świadomości roli jakości obsługi klienta w firmie
- ćwiczyli techniki pozyskiwania informacji od rozmówcy (nauczyli się rozpoznawać ukryte i jawne potrzeby Klienta)
- zdobyli cenne umiejętności nawiązywania relacji z klientem
- wraz z Trenerem wypracowali skuteczne sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w oparciu o realne sytuacje w organizacji
- rozwinęli umiejętności efektywnej komunikacja dażącej do finalizacji sprzedaży
- nauczyli się używać praktycznych taktyk i technik skutecznej sprzedaży
Efekty szkolenia
Efekt szkolenia prowadzonego przez HILLWAY był bardzo pozytywny. Zespół sprzedażowy zyskał niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie pozyskiwania klienta, sprzedaży oraz obsługi klientów, co przełożyło się na wzrost liczby sfinalizowanych umów.
Po szkoleniu dostrzeżono znaczącą poprawę umiejętności związanych z prezentowaniem oferty, prowadzeniem negocjacji, a także zamykaniem transakcji. Dzięki tym umiejętnościom zespół sprzedażowy jest w stanie sprzedawać produkty i usługi w sposób bardziej skuteczny i efektywny.
Zespół sprzedażowy po szkoleniu wykazał lepszy sposób reagowania na trudne sytuacje i pokonywania przeszkód związanych z obsługą klienta. Uczestnicy szkolenia zyskali umiejętność słuchania i zrozumienia potrzeb klienta, a także budowania pozytywnych relacji z klientami co przyczyniło się do skuteczniejszej obsługi klienta.
W wyniku szkolenia można też dostrzec poprawę motywacji pracowników. Zespół sprzedażowy zyskał większą pewność siebie poprzez rozwój umiejętności, co wpływa na ich zaangażowanie w pracę i chęć do osiągania celów. Po szkoleniu zespół miał również lepsze relacje między sobą, co przyczynia się do poprawy atmosfery w pracy.
Wszystkie te czynniki przyczyniły się do wzrostu liczby sfinalizowanych umów w firmie w krótkim okresie o ponad 300%, co stanowi znaczący sukces i pokazuje, jak ważne i korzystne jest inwestowanie w szkolenia i rozwój pracowników.
Efekty szkolenia w liczbach
Średnia ocena gotowości do wdrożenia zdobytej wiedzy/umiejętności: 4,66.*
Średnia ocena pracy Trenera badana w ośmiu obszarach: 4,91.*
Rekomendacja dostawcę szkolenia (HILLWAY): 100 % TAK
Wzrostu liczby sfinalizowanych umów w firmie: 300%
*skala oceny 1-5