Zarządzanie zmianą w organizacji jest procesem długofalowym. Nigdy nie przebiega według gotowych schematów i często prowadzi do rezultatów, które nie są do końca określone, ponieważ zachodzi w zespole ludzkim. Jednym z czynników zaburzającym przebieg procesu jest opór pracowników wobec zmiany.
Jak go uniknąć? Jak sobie z nim poradzić? Jak cele strategiczne Zarządu przełożyć na cele indywidualne pracowników? Jak ukazać, że proces zmian jest drogą do rozwoju firmy i drogą do rozwoju każdego pracownika? Jak włączyć wszystkich pracowników w aktywny udział w procesie zmian?
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
[toggle title=”GRUPA DOCELOWA ? UCZESTNICY SZKOLENIA” style=”2″]
Szkolenie Sztuka prezentacji w procesie zarządzania zmianą skierowane jest do średniej i wyższe kadry kierowniczej odpowiedzialnej za wdrożenie zmian i komunikację wewnętrzną dotyczącą przebiegu procesu (np. fuzje, przejęcia, zmiana strategii, zwolnienia) oraz kontakty z pracownikami.
[/toggle]
[toggle title=”CELE SZKOLENIA” style=”2″]
- Przyswojenie wiedzy i nabycie umiejętności, które pozwolą kadrze menadżerskiej na zakomunikowanie zmian w taki sposób, by wymuszone zmiany zostały przyswojone przez zespół pracowników oraz utwierdziły ich, w przekonaniu, że zmiana jest pozytywna i prowadzi do rozwoju firmy.
- Ukształtowanie kompetencji związanych z podstawami sztuki prezentacji i wystąpień publicznych
- Przedstawienie najczęściej popełnianych błędów w procesie prezentacji zmian
- Ukształtowanie postawy nastawionej na sukces i efektywne wdrożenie zmian
- Podstawowym warunkiem zmiany jest jej odpowiednia komunikacja i prezentacja celów oraz kroków, które nastąpią w procesie łączenia firm. Tylko w taki sposób można ograniczyć plotki, które powodują narastanie oporu wobec zmiany, obniżoną efektywność pracy oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji krążących w tym czasie w firmie.
[/toggle]
[toggle title=”PROGRAM SZKOLENIA” style=”2″]
Rola lidera w procesie zmiany
- Kilka słów o emocjonalnie inteligentnym przywódcy wg Golemana
- Charakterystyka skutecznego lidera w ujęciu P. Druckera
- Filary efektywności osobistej lidera – czynniki wzmacniające, ograniczające i podnoszące skuteczność działania lidera
- Przywódca a zmiana. Styl pracy a wizerunek
Budowanie zaangażowania i motywacji w zespole w czasie zmiany
- Budowanie zaangażowania członków zespołu w zmianie
- Myślenie ? my?, kontra myślenie ?ja?- współpraca i mechanizm grupowy
- Empowerment w działaniu i zarządzaniu zespołem – na czym polega i jakie są jego główne filary
- Zaangażowanie a motywacja zespołu – czynniki inspirujące i budujące zaangażowanie zespołu w działania firmy
- Motywowanie ludzi do wdrażania zmiany. Jak wzmocnić i zmotywować pracowników
- Motywowanie poprzez umożliwianie rozwoju
- Główne czynniki demotywujące i motywujące zespół
Rola komunikacji w zarządzaniu zmianą
- Komunikacja a zmiana. Lider promotorem zmiany
- Modele komunikacyjne
- Jak przygotować spotkanie z pracownikami, by zakomunikować zmiany w organizacji
- Jak komunikować zmianę, by została odebrana pozytywnie
- Techniki argumentacji w procesie komunikowania się w zespole
- Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w działaniu lidera i w relacjach z zespołem
- Cztery zasady komunikacji w trakcie zmian: reguła prawdziwości, informacyjności, rzeczowości i skutecznej organizacji wypowiedzi
- 13 głównych barier skutecznej komunikacji wg T. Gordona i sposoby ich przezwyciężania
- Aktywne słuchanie jako fundament efektywnej komunikacji
- Zasady aktywnego słuchania – parafraza, dowartościowanie, odzwierciedlanie, aktywne zadawanie pytań
Planowanie i organizacja wystąpienia
- Rola autoprezentacji, czyli sztuka prezentacji
- Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia
- Metody i techniki budowania pewności siebie podczas prezentacji
- W jaki sposób właściwie się zaprezentować
- Skuteczne metody wzbogacania formy wystąpienia
- Sekrety najlepszych mówców
- Precyzyjne wyznaczanie celów prezentacji ? do czego mam przekonać, a może co jedynie zaprezentować?
- Konstruowanie prezentacji: wstęp, rozwinięcie, zakończenie
- Prezentacja, informacja o zmianie, dyskusja? jak rozplanować ich użycie w trakcie spotkania
- Efektywne wykorzystanie środków i materiałów prezentacyjnych
- Forma prezentacji, rekwizyty, gadżety ? ich rola we wsparciu siły przekazu i budowaniu silnego wizerunku lidera
- Jak przewidzieć kontrargumenty ze strony słuchaczy i obmyślić sposoby na ich rozbrojenie?
- Przygotowanie prezentacji multimedialnej ? mocne punkty w prezentacji, zawartość slajdów
Umiejętne wykorzystanie mowy ciała w trakcie komunikacji zmian
- Jak chcesz być postrzegany?
- Co Twój wizerunek ma mówić o Tobie? – autodiagnoza
- Elegancja zachowań werbalnych i niewerbalnych
- Wykorzystanie komunikatów niewerbalnych do budowania wiarygodnego wizerunku w procesie zmiany
- Elementy komunikacji niewerbalnej: wzrok, mimika, postawa, gesty, dykcja, intonacja, modulacja, dynamika, poruszanie się
Techniki perswazji
- Jak być wiarygodnym
- Społeczny dowód słuszności, czyli wyniki badań naukowych i inne triki
- Stymulowanie słuchaczy poprzez właściwie formułowane pytania
- Jak być asertywnym wobec odbiorców prezentacji
Wizerunek osobisty menedżerów
- Spójność wizerunku. Wiarygodność
- Dress code – ubiór biznesowy kobiet i mężczyzn będący wsparciem w budowaniu autorytetu
- Psychologia koloru w biznesie
- Podstawowe błędy w doborze stroju i dodatków kobiety i mężczyzny
- Wizerunek a hierarchia
[/toggle]
[toggle title=”METODOLOGIA SZKOLENIA” style=”2″]
Szkolenie dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. 80% warsztaty i ćwiczenia. Zarówno symulacje z podziałem na role, scenki, studium przypadków, demonstracje prowadzącego, anty-przykłady, gry przygotowane są na podstawie naszych praktycznych doświadczeń. Scenariusze tych zadań opisują realne sytuacje zawodowe uczestników (dane z badania potrzeb organizacji).
[/toggle]
[toggle title=”CZAS TRWANIA SZKOLENIA” style=”2″]
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> indywidualne plany rozwoju, konsultacje z Trenerem, ewentualnie On the Job Training -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy)
[/toggle]
[toggle title=”CASE STUDY ? PRZYKŁAD REALIZACJI SZKOLENIA” style=”2″]
Zobacz przykład realizacji tego szkolenia u jednego z naszych Klientów.
Case study: Wsparcie procesu zarządzania zmianą poprzez szkolenia dla kadry zarządzającej.
[/toggle]
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania call center/zoptymalizować działania contact center – podnieść jego efektywność, wydajność?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.